czwartek, 16 maja 2013

Pierwszy ząbek.

No i doczekaliśmy się -  synuś ma pierwszy ząbek. Jeszcze go nie widać, ale da się wyczuć postukując łyżeczką. Długo kazał na siebie czekać, 7 i pół miesiąca! Od dawna mam już kupioną dla Małego pastę Elmex "od pierwszego ząbka" i 4 szczoteczki, zestaw treningowy Babydream i szczoteczkę-gryzak. Co do ząbków to odkąd synek skończył 3 miesiące i zaczął wszystko pchać od buźki babcie prorokowały, że "idą ząbki". Sama czekałam- a może 5 miesiąc, a może jak skończy pół roku? Minęło 7 miesięcy i po ząbkach ani śladu, nieco się już martwiłam, ale z drugiej strony myślałam, że koniec z końców mam jeden obowiązek mniej, bo nie muszę Małemu ząbków myć.



Pojawienie się śladu ząbka skutkuje ostatnio tym, że Synuś w nocy gorzej śpi. Budzi się i co godzinę, domagając się piersi, po czym zasypia. Do perfekcji opanowałam taktykę ewakuacji, jak zaśnie, to zabieram delikatnie pierś, co skutkuje często przebudzeniem i wnerwieniem małego ssaka;) Najczęściej jednak po prostu zasypiamy razem. Poranki są cudowne, kiedy otwieram oczy i widzę blisko roześmiane oczka mojego Synka. Powtórzę wtedy za Dante Alighieri, iż "Trzy rzeczy zos­tały z ra­ju: gwiaz­dy, kwiaty i oczy dziec­ka."

Coraz częściej zdaję sobie sprawę z tego, jak duży jest mój synek. Jeszcze niedawno był taki malutki i delikatny, a teraz jest duży, coraz silniejszy, większy, cięższy i coraz bardziej potrafi zaznaczyć własne zdanie. Jeszcze niedawno tylko płakał, a teraz wydaje różne dźwięki przeplatane gaworzeniem, bawieniem się usteczkami i puszczaniem bąbelków ze śliny. Każdego dnia mnie zaskakuje. "Mały diabelec" jak mówi moja mama;)

7 komentarzy:

  1. Pierwszy ząb to już coś ;)
    Również używamy Elmex do mycia zębów Małej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja szwagierka też używa dla swojej 2letniej córeczki i jej mała ma ząbki jak perełki;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nasza córa chyba w wieku Twojego synka (jeśli dobrze zrozumiałam)
    i nie ma jeszcze ani jednego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Synek ma 7 i pół miesiąca. A ząbka ma dopiero 1, ściślej- widać tylko białą kreseczkę. Więc prawie jak Twoja córeczka;)

    OdpowiedzUsuń
  5. My czekaliśmy 9 miesięcy, ale od razu dwie jedynki się pokazały. A pasty - próbowaliśmy różnych i ze wszystkich byłam zadowolona. Szczoteczki - MAM się sprawdziły na początku, a ostatnio kpiliśmy taką z przyssawką na dole i Mikołaj się cieszy, bo podczas kąpieli może ją do wanny przyczepić i po myciu rano też zawsze w dziwne miejsce odkłada, ale zawsze pod ręką, czyści dobrze, a mały ma niesamowitą frajdę. Pozdrawiam i gratuluję pierwszego zęba - wpis sprzed kilku miesięcy, ale od czego jest LinkWithin? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, tym bardziej, ze teraz ma zębów 7:D

      Usuń
  6. my używamy żelu Ziajki od 1 ząbka ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...