sobota, 1 czerwca 2013

Dzień Dziecka i wspomnienie ciąży.

Dziś jest Dzień Dziecka. Pierwszy taki mojego Synka poza brzuszkiem mamy. Rok temu głaskałam brzuch, wsłuchiwałam się w niego, czekałam na ruchy i kopniaczki. Jeśli jakiś czas maluch się nie ruszał prosiłam męża, by prowadził nasłuchy- przykładał ucho do brzucha by usłyszeć bicie serduszka naszego Skarba ;) 

Bardzo miło wspominam czas ciąży, oczekiwania na dziecko. Ciąża to był dla mnie wspaniały czas. Cieszyłam się ciążą, moim stanem błogosławionym, tym, że noszę w sobie życie. Poczucie, że we mnie rośnie było cudowne. Bardzo dbałam o siebie w czasie ciąży, dużo odpoczywałam, dużo snu, zdrowe odżywianie, wszystko dla malucha;) Czułam się też dobrze, oczywiście nie ominęły mnie niedogodności ciążowe, w stylu częste i szybkie męczenie się, ale poza tym wszystko przebiegało okej. Jedyne do czego mogłabym się przyczepić, to ciągłe parcie na pęcherz w III trymestrze ciąży, to powodowało mój "krótki zasięg" czyli krótki czas wytrzymywania w oddaleniu od łazienki;) Ciążę wspominam z rozrzewnieniem, to był jeden z najpiękniejszych okresów mojego życia. Moja ciąża była zaplanowana, chciana, upragniona, wymodlona. Może dlatego tak dobrze ją znosiłam? Uwielbiałam podkreślać rosnący brzuch ubiorem, byłam przykładem, że można pięknie wyglądać w ciąży, mimo iż przytyłam 25 kg. Wynikało to z jednej strony z genów (mama w obu ciążach też tyle przybierała na wadze), jak i z tego, że nie odmawiałam sobie jedzenia- miałam ochotę zjeść jogurt, to jadłam, miałam ochotę zjeść 3 jogurty- nie ma sprawy;) Oczywiście starałam się jeść zdrową żywność, by dziecku niczego nie zabrakło. Każdy kolejny kilogram na wadze nie był dla mnie tragedią - tak moje ciało reagowało na ciążę i zaakceptowałam to bardzo szybko. 

Czasami myślę sobie, jak pięknie było- jak byliśmy z mężem we dwoje + nasz brzuszek. Te spokojne chwile, dni, wieczory we dwójkę, snucie planów na przyszłość i przygotowywanie mieszkania na przyjście na świat naszego maluszka. Wieczory takie, że jak leżałam na kanapie pod kocem, mąż w fotelu i rozmawialiśmy do późna. Mało kiedy było tak, by zabrakło nam tematów do rozmów. Poza tym, że jesteśmy parą, zawsze byliśmy i jesteśmy najlepszymi przyjaciółmi. 



Mój kochany Synku, w Twoim dniu, kiedy śpisz sobie teraz rozkosznie w łóżeczku- życzę Ci najszczęśliwszego dzieciństwa na ziemi. Obiecuję, że zrobię wszystko byś je wspominał z przyjemnością i radością. Zrobię co w mojej mocy byś wzrastał w szczęśliwej, kochającej i zdrowej rodzinie, otoczony bliskimi, którzy Cię kochają. Jesteś dla mnie wszystkim, spełnieniem marzeń, ukochanym dzieckiem, moim drugim sercem, które bije na zewnątrz mojego ciała. Obiecuję, że niczego Ci nigdy nie zabraknie, że wychowamy Cię z Tatą na wspaniałego człowieka. 
Kocham Cię bardzo. Mama.

Wszystkim dzieciaczkom wszystkiego co najlepsze i przesłodkiego dzieciństwa;) 

6 komentarzy:

  1. I amen. Piękne życzenia :)

    Moja ciąża też była bezproblemowa i tak samo długo wyczekana i wymodlona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nasze dzieciaczki są w zasadzie w tym samym wieku^^

      Usuń
  2. W imieniu moich synów dziękuję ;) Też dobrze wspominam ciążę, choć i gorsze chwile się zdarzały, to o dziwo zaczynam o kolejnej myśleć (wariatka!), choć dopiero za 3-4 lata i to zależnie od sytuacji finansowej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zaczęłam myśleć o kolejnej, jak mój maluch był w wieku Twojego młodszego;) Miałam w domu maluszka co dopiero przestał być noworodkiem, a już w sercu tworzyło się miejsce dla drugiego... Przyznam, że jak czytam Twój blog, jak fajnie sobie radzisz, to pozytywnie mnie to nastraja w moich na razie cichych planach;)

      Usuń
  3. Dopiero dziś przeczytałam, ale aż się wzruszyłam. Piękne życzenia :)
    Ja też dobrze znosiłam ciążę, pomimo różnych dolegliwości, bardzo cieszyłam się moim stanem, który również był wyczekiwany i upragniony :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I pięknie;) Ciąża to cudowny stan i trzeba się nim cieszyć. Dolegliwości zawsze jakieś są, mniejsze lub większe, ale rosnący brzuszek i słodki lokator w środku wynagradza wszystko.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...