wtorek, 21 stycznia 2014

Moja babcia. Wspomnienia.

Rozmyślam...

Niestety nie mam już babci. Ani jednej i ani jednego dziadka. Mogę jedynie zapalić świeczkę na cmentarzu... Tak szybko odeszli ukochani dziadkowie- babcia w 1994, dziadek 1998, w wieku 55 i 59 lat. Zbyt szybko, zbyt szybko. Ale tak czasami jest, że kochani i potrzebni ludzie odchodzą... Jak umarła babcia miałam 13 lat, a dzień w którym ją widziałam po raz ostatni pamiętam do dziś. Wtedy wydawało mi się, że zobaczę Ją jeszcze tyle razy, że mamy tyle czasu przed sobą, tyle chwil które przeżyjemy. Los zdecydował inaczej. Czasami wyrzucam sobie, że nie widziałam jej w szpitalu, że się nie pożegnałam, mimo upływu lat im jestem starsza tym boli mocniej... Babcia umarła na wylew, nie odzyskała już przytomności w szpitalu, gdzie odeszła, a rodzice chcieli mnie chronić. Zresztą moja mama była w takiej rozpaczy, że nie myślała wtedy o mnie, swojej córce. Ja musiałam się też zająć 10l młodszym bratem, bo mama z tatą codziennie byli w szpitalu. 

Babcia była wspaniała, ciepła, kochana. Taka babcia z prawdziwego zdarzenia, a nie taka ze zdjęcia. Do dziś pamiętam bajki, które mi opowiadała. To, że nosiła złote kolczyki z szafirkami, łańcuszek z Matką Boską. Pamiętam jej fartuszek i to, że w kuchni zawsze mi zrobiła to na co miałam ochotę. Racuszki z jabłkami, drożdżówki, szarlotka. Na obiad sos musztardowy z jajkiem, prosty obiad, ale taki sos tylko babcia potrafiła. Mama przypalała. Ferie i wakacje u dziadków. Przytulenie, świeża, pachnąca pościel, czyściutki babciny dom. Tak to pamiętam. 

I tęskno mi czasem okropnie... kończę, bo łzy kapią i coś za serce ściska...

6 komentarzy:

  1. Ale piękne te wspomnienia, pielęgnuj je, abyś mogła nawet wnukom i prawnukom opowiadać o swojej Babci.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tak tęsknię za babcią, a teraz także za mamą. Naszym zadaniem jest pamiętać i przekazać te wspomnienia naszym dzieciom.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciesz się z tych wspomnień i pamiętaj, żeby taką miłość przelewać dalej <3 a pamięć? lepiej zachować wspomnienia jak najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie mam żadnych wspomnień ponieważ obie babcie zmarły przed moimi narodzinami, a jeden dziadek to bardziej interesuje się krowami niż wnuczkami:) Ale za to widzę po mim synku, że babcie ma ukochane i na pewno pozostawią po sobie same ciepłe wspomnienia. Ściskam mocno i nie smuć się bo masz cudowne wspomnienia w sercu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Doskonale rozumiem i cieplutko przytulam. Pięknie napisałaś... czuć miłość, a jak jest miłość, to na pewno nosisz Babcię w sercu. Nie rozumiem dlaczego taka niesprawiedliwość jest na świecie.

    OdpowiedzUsuń
  6. dobrze cię rozumiem. przytulam.
    moja najwspanialsza, której już nie ma miała cudny ciepły uśmiech, oczy takie łagodne i robiła najlepsze pierogi ruskie na świecie. do dziś dzień nie jem innych pierogów, ale jeszcze żadne nie dorównały babcinym...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...