poniedziałek, 17 marca 2014

Uwolnienie od laktatora.

Ostatnio roi mi się w głowie plan pt. "uwolnienie od laktatora". Chciałabym zrezygnować z odciągania mleka w pracy. Mój maluch ma półtora roku a ja nadal odciągam by miał porcję na czas jak będę w pracy. I tak odciągam już jeden raz a nie jak było do niedawna dwa razy w pracy. Zastanawiam się, czy by przestać odciągać, na czas jak jestem w pracy opiekunka podałaby mu butelkę z mlekiem modyfikowanym. Piłby mm z butelki przed swoją przedpołudniową drzemką, po mleku szedłby spać, a mleczko z piersi piłby do woli w trakcie dnia, wieczorem, w nocy i przed moją pracą. O Boże, jak to brzmi, sama nie wierzę, że to piszę, nie jestem przekonana. Najchętniej wcale nie dawałabym mu mm, ale co w takim razie mógłby zjeść przed snem, bo zwykle pił butelkę mojego mleka. Mógłby jeść kaszkę, ale kaszki są słodkie i boję się o jego ząbki. Kanapkę? Na to picie? Sama nie wiem, mam dylemat! Czym można zastąpić , co można podać dziecku przed snem w dzień?



Z drugiej strony mogę pozostać przy odciąganiu mleka w pracy, jak do tej pory. A z drugiej widzę, że powoli przestaje to być mile widziane w sensie, że korzystam z godzinnej przerwy na karmienie, wychodzę wcześniej z pracy i jeszcze chodze odciągać. Nikomu to nie wadziło, jak mój syn był malutki,ale teraz to już biegający chłopiec z rzędem bielutkich ząbków, ważący i mierzący tyle co dwulatek.  Do tego mam tyle mleka, że wykarmiłabym chyba jeszcze jedno maleństwo, i obawiam się, że z taką rozbuchaną laktacją, to będę karmić do 3roku życia.
Czy jak nie dostanie mojego mleka w dzień przed snem, to czy to zaszkodzi?-

MŁODY PIJE:
-zaraz po przebudzeniu
-zanim wyjdę do pracy
-zaraz jak wrócę z pracy
-po obiadku
-przed kąpielą
-do zaśnięcia
-3 x w ciągu nocy

Czyli wychodzi karmień 9 razy na dobę plus butelka mojego odciągniętego przed snem w dzień. Ja odciągam obecnie raz w pracy. Czytam, że dzieci w wieku mojego piją mleko rano i wieczorem, a mój jednak sporo pije.
Tylko pytanie- czy mój wybredny syn zaakceptuje mm z butelki? MM nigdy nie pił, jedynie w pierwszej dobie w szpitalu, jak leżałam po cesarskim cięciu.

Jakie mm wybrać? Jak czytałam opinie- w grę wchodzi Hipp, Humana i Bebilon. Bardziej skłaniam się ku Humanie i Hipp. Wreszcie jaki nr mleka wybrać? Jak porównywałam składy np Hipp 3 i Hipp 4, to to z trójką jest bardziej "bogate" w witaminy itp, ale z racji wieku mój powinien pić 4kę. Mleka z 4ką są bardziej "ubogie".

Wreszcie- mm jest jednak sztuczne, bo jest. Jest gorsze od mojego mleka, bo jest. Jest ciężkostrawne. Nie chcę by młody miał problemy z brzuszkiem, tylko dlatego, że przestało mi się chcieć odciągać mleko... Mam dylemat i myśli,że może jestem egoistką, bo co mi szkodzi odciągać, chociażby w nocy... trudny temat, trudny dla mnie. Mimo, że chodzi tylko o tą jedną butelkę mleka dziennie,bo nie zamierzam dziecka odstawiać od piersi, o nie.

 Też pozostaje kwestia taka, że od porodu nie wrócił mi jeszcze okres. Sporo o tym czytałam i myślę, że to kwestia tego, że przerwy między karmieniami , czy odciąganiem mleka nie są dłuższe niż 6 godzin. Gdybym przestała odciągać w pracy byłaby jedna przerwa ponad 8 godzin i byłaby szansa, że okres normalnie wróci, a z nim cykle.

Doradzicie? Z tego co szukałam, to mamy takich dużych maluchów jak mój, to albo karmią piersią albo mm, takie wariacje jak ja sobie obmyślam, to nie spotkałam.


34 komentarze:

  1. A chcesz mieć okres? Może jeśli to na jedno karmienie to zrobić mleko krowie z odrobiną zwykłej kaszki manny ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcialabym mieć już okres, bo nieco martwi mnie jego brak. Jednak nie podałabym młodemu zwykłego mleka, wolę już mm.

      Usuń
    2. Od 1 roku życia można podawać mleko, ale nie UHT a pasteryzowane. Przecież dostaje jogurcik, serek itp :) A z tego co wiem, jeśli nie masz okresu, to lepiej dla Twojego "wieku biologicznego" ;)

      Usuń
    3. http://babyfirstspoon.blogspot.com/2014/03/dieta-rocznego-dziecka.html - jako dodatek do kaszek, deserów itp :)

      Usuń
  2. Megi ostatnio czytałam, że zamiast porcji mleka można podać serek. Powiedz niani żeby dała mu np.kanapeczkę i serek na deser. To też zależy czy dużo je. To już duży chłopak i bez Twojego mleka przeżyje :) Może właśnie dlatego też nie chce jeść innych rzeczy, bo dodatkowo dużo karmisz. A poza tym widać, że masz obawy co do podania mm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może faktycznie można podać serek. Dobry pomysl!

      Usuń
  3. A kaszki są też bez dodatku cukru. Nie wiem jakie to, bo moja nie chce w ogóle kaszek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są, to prawda, ale bezmleczne;) Mój lubi kaszki z mm, i 3x w tygodniu je na śniadanko, nie gardzi nimi;) W sumie mógłby jeśc przed snem, ale obawiam się własnie o zęby. No i przyzwyczajony do picia mleka z butelki przed zaśnięciem... Dylemat jest.

      Usuń
    2. Są kaszki mleczne bez cukru - Holle. U mnie świetnie się sprawdziły.

      Usuń
  4. Ja synka też karmię piersią i właśnie skończył 19 miesięcy ale mam ten przywilej, że siedzę z nim w domu więc nie mam żadnych wątpliwości. Jeśli chodzi o ilość posiłków mlecznych to mój ma podobnie do Twego synka jakieś 9-10 razy w ciągu dnia a poza tym jeszcze zjada 4 normalne posiłki typu jogurt, kasza, obiadek, zupka plus przekąski. Sama szykuję się do odstawienia bo tak jak Ty posiadam zapasy mleka jeszcze na jednego malucha:) A synek już duży kurcze i czas najwyższy z wielkim bólem serce rozstać się z karmieniem ehhh Życzę powodzenia w Twoim planie mam nadzieję, że podejmiesz właściwą decyzję tylko nie patrz na ludzi z pracy tak naprawdę tylko drugi rodzic potrafi zrozumieć potrzebę karmienia piersią. Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie chcę odstawiać malucha od piersi, ideałem byłoby po prostu karmić i mieć normalnie okres. Widzę, że Twoj synek też dużo pije, taki cycoholik jak mój;) Ja chcialabym karmic synka do 2 roku zycia, moze nieco dłużej, byle nie tyle razy w nocy.

      Usuń
    2. Wszyscy naokoło powtarzają, że dopiero po odstawieniu dziecka od piersi synek przestanie budzić się w nocy. Mam nadzieję, że to prawda bo trochę jestem wykończona tymi nocnymi karmieniami. Ja miałam zamiar karmić rok ale jak widać bliżej nam już będzie do dwóch lat:) Kurcze po prostu ciężko jest przerwać tą naszą więź intymną:)

      Usuń
    3. Masz rację, ta więź jaka się wytwarza z dzieckiem przez karmienie jest niesamowita... aż szkoda przestawać karmić!p)

      Usuń
  5. A dlaczego kochana nie zaczniesz mu podawac normalnego mleka krowiego? Dzieci powyzej 1 roku zycia juz mogą jesli nie maja alergii itp. Ja swojego jeszcze karmie bo jest malutki (zaraz 8 mcy) ale troche jogurtu naturalnego na spróbe juz mu dalam z owocami i jest ok

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój synek zje i trochę jogurtu i serek homegenizowany. Ale zwykłego mleka nie podałabym- młody jak np zje więcej kaszki na mm, a do tego serek to robią mu się czerwone policzki. Nie ryzykowalabym ze zwyklym mlekiem, wolę podać jak już mm, uważam, ze to mniejsze zło.

      Usuń
    2. Czytałam, że mleko krowie ma dużo białka i organizm dziecka trudniej je trawi, dlatego lepiej nie podawać

      Usuń
    3. Nie pamiętam gdzie, ale czytałam kiedyś artykuł na temat mleka krowiego w diecie dzieci i mądrze tam to było wytłumaczone- mleko krowie, tak jak mleko każdej mamy, ma zaspokoić potrzeby jej dziecka. W wypadku krowy-cielaka, dlatego dla dzieci jest w nim za dużo wszystkiego, bo nie można porównywać cielaka i roczniaka.
      Lila je jogurt i serek grani, mleka w czystej postaci unikamy, może raz albo dwa razy w tygodniu wypije 100ml kakao.

      Usuń
    4. Dokładnie, a wiecie dziewczyny, mi zwykle mleko krowie np szkodzi, boli mnie po nim brzuch i nie cierpię go. Za to uwielbiam przetwory-jogurty, maślanki, serki itp. I młodemu tez podaję-nie jakieś duże ilości, ale i serek i jogurt chętnie zje.

      Usuń
  6. A nie możesz odpuścić tego jednego mleczka. Mój Filip też nie chce mm, a czasem są dni, że w dzień wcale nie ssie piersi. Wieczorem przed snem jest pewne na 100% karmienie, w nocy różnie, ale dwa najmniej, często po śniadanku też dostaje cycka. A w dzień bywa różnie. Jak siedzimy w domu, to często się domaga piersi, ale jak gdzieś wychodzimy to pragnienie zaspokaja inaczej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, jak odpuszczę to mleko przed snem, to nie wiem co można by podać w zamian? Tak zwykle było- butelka mojego mleka i usypianie:P przyzwyczaił się do tego i tak większosć dzieci własnie usypia,mleczko i lulu.

      Usuń
  7. Megi, co do okresu, to to nie jest tak. U nas też nie było tak długich przerw, a ja dostałam okres stosunkowo szybko. Czytam też blog innej mamy, ma córcię dokładnie w wieku Twojego synka i Ona dostała okres jeszcze szybciej niż ja, a Jej córcia była mega ssakiem :) Także nie ma pojęcie od czego to zależy. Kiedyś byłam przekonana, że okresu nie ma, dopóki karmi się piersią, ale widać, to nie tak.

    Co do mm, to nie pomogę. Eliza piła przez bardzo krótki okres czasu Bebilon, ale wiem, że podobno ma ono identyczny skład jak Bebiko. Lila przed drzemką je kaszkę. Daje Jej taką bez cukru- 8zbóż albo 5zbó z lipą. Jest też z Nestle kaszka manna bez cukru. Myjecie ząbki? Bo jeśli tak, to niania umyje Małemu ząbki i po sprawie, taka ilość cukru mu nie zaszkodzi. Na próchnicę najbardziej narażone są dzieci, które piją z butelki w nocy, a także te, które dostają słodkie soki w butelce.

    Oczywiście zrobisz jak uważasz, ale myślę, że ta jedna porcja Twojego mleka naprawdę może odpaść bez żadnej szkody dla Synka. Lila ssie 4-5razy na dobę i uważam, że w Jej wieku, to jest ok. I tak jak piszesz- są dzieci, które piją mleczko mamy już tylko rano i wieczorem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta kaszka jest bezmleczna, i Lila je ją normalnie z wodą, czy przyrządzasz na swoim mleku? Tak, ząbki myjemy, Bąbel tego nie cierpi, ale mu nie odpuszczamy;)

      Usuń
  8. Ja ci nie pomogę, ale słyszałam, że jak chcesz mieć okres, to musisz przestać karmić/odciągać mleko. Nic nie pomogłam, ale chciałam to napisać, ponieważ tak słyszałam.. jeśli to głupota to Sorki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat masz trochę racji, bo jak się odstawi, to okres musi wrócić. jednak wiele kobiet ma okres karmiąc piersią, zatem reguły nie ma. Widać ja jestem tym egzemplarzem, któremu do powrotu miesiączki się nie spieszy;)

      Usuń
  9. Ja nie doradzę pod tym względem, bo nie karmiłam Cali prawie w ogóle, nie mogłam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja ginekolog powiedziała mi, że jeśli będę karmiła minimum co 4 godziny to okresu nie będę miała długo. Dostałam pierwszy okres po 7 tygodniach od porodu, pomimo, że mój Synek pił mleczko co 1,5 godziny :/ na to nie ma reguły.
    Myślę, że spokojnie możesz bez żadnych wyrzutów sumienia przestać odciągać. Twój Synek pije bardzo dużo z piersi z tego co piszesz. Krzywda Mu się nie stanie, a myślę, że nie ma sensu wprowadzać mm. Ale to jest oczywiście Twoja decyzja. Jeśli chodzi mleko krowie, to ostatnio pediatra mówiła mi, że nabiał owszem, ale mleko nie wcześniej niż po 2 roku życia.
    Zostaje tylko kwestia tego czy Synek zaakceptuje coś innego zamiast mleczko przed drzemką. Może na wszelki wypadek zostaw porcję mleka, a niani powiedz by dała Małemu serek lub coś w tym stylu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też gdzieś czytałam, że w przypadku dzieci w naszym wieku nie ma sensu wprowadzać mm. Jeśli dziecko zjada odpowiednią porcję nabiału, która jest i w serze żółtym i jogurtach/ twarogu.
      Z tym okresem to potwierdzam, ja dostałam po 7miesiącach. A, że na razie nie zamierzamy się starać o trzecie maleństwo- mogłabym nadal go nie mieć :D

      Usuń
    2. To szybciutko dostałyście okres, szczególnie Kasia! 7 Tygodni, szok, przy tak czestym karmieniu! Co kobieta to inaczej!

      Usuń
  11. Weszlam tu przypadkiem. :)

    A dlaczego nie podac malemu zwyklego mleka krowiego? Wedlug mnie jest zdrowsze (bo naturalne) niz te sztucznosci zwane mm. No chyba, ze dziecko ma uczulenie na mleko, wtedy zostaje tylko jakies mm dla alergikow. W tym temacie jednak nie doradze, bo zadne z moich dzieci mm nie dostawalo. Po skonczeniu przez nich roczku, wprowadzalam mleko krowie rownolegle z kontynuacja karmienia piersia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mleko krowie niemodyfikowane jest zbyt ciężkostrawne dla maluszka, nie jest dostosowane dla małego organizmu. Dlatego poddawane jest modyfikacji by chociaż troszeczke zbliżyć je do ideału jakim jest mleko matki. Wiadomo ideału się nie osiągnie, ale jest lepsze niż zwykłe. Nie ja to wymyśliłam, wyczytałam ,takie jest stanowisko lekarzy,pediatrów. Ja się do niego przychylę. ALe masz rację,mm jest sztuczne i wolałabym wcale tego nie podawać.

      Usuń
  12. Zonię karmiłam do 16 miesięcy przy 17 i 18 zaczęłam odstawiać bo do pracy wróciłam a presja była duża, że już dziecku nie jest moje mleko potrzebne. Zoni, odkąd przestałam ją karmić nie dawałam mleka w butelce, jadła już normalnie. Piła z kubeczka, czasem tylko "kałko" chciała

    Miłek odstawił się przez okoliczności w 3 miesiącu życia, podawałam Humnę do 10 mce, później zastąpiłam humanę krowim. Od 6 miesięcy Miłek na noc i rano pije kaszkę na mleku krowim zwykłą mannę, a w porze popołudniowej drzemki zasypia z butelką picia, herbatki, soczku, wody, wody z miodem. Między naszymi Szkrabami chyba jest dwa miesiące różnicy :D Też jestem bardziej za mlekiem krowim. Miłek jest po operacji jelit (ma wycięte 20 cm) nic się nie dzieje po krowim tylko trzeba stopniowo i jest zdrowsze od sztucznego. Reklamują nam mm tylko niby jakie zdrowie i tak dalej a uzależniaj nasze dzieci od pewnych składników. Ząbki też się psują od mm, bo w nim też jest dużo cukru sztucznego.

    T ciężka decyzja. Musisz sama zdecydować co lepsze dla Twojego dziecka.
    Ja na Twoim miejscu popołudniowe mleko zastąpiłabym piciem. Będziesz mieć troszkę luzu z odciąganiem a nie będziesz dziecku dawać żadnego innego mleka niż Twoje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widzę, że karmiłaś Humaną, ja właśnie na to mleko się wstępnie zdecydowałam. Nie będę małemu podawała zwykłego mleczka do 3rż.

      Jeju, biedny Twój Synek, wyobrażam sobie przez co przeszliście kochani! Dobrze, że już wszystko w porządku!

      Usuń
  13. Ciężko było, trochę czasu mi to zajęło, ale udało mi się nadrobić :) Na pewno tu wrócę, a Ciebie zapraszam do siebie!!!

    http://stormofhormones.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie na pewno zajrzę!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...