sobota, 8 listopada 2014

Dół jak ch...

Zabieg trwał 45 min. W trakcie nie bolało jakoś mocno, raczej nieznośny dyskomfort i poczucie rozpychania. Wykonywało go dwoch lekarzy na raz, a ja lezalam na fotelu z glowa nisko i balam sie, ze sie zadławię czymś:-) w trakcie dodano mi znieczulenia, bo zaczęłam czuć ból i bałam się, ze będzie gorzej. Po 45 min rozwiercania zęba i siłowania sie z nim zdołano go w kawałkach wyciągnąć. Ale mocno siedział:-) na koniec szwy, które mam iść zdjąć w piątek. Antybiotyk, lek przeciwbólowy. Nie dało sie bez antybiotyku, rana była zbyt duża. I boli teraz okropnie jak zeszlo znieczulenie...


Ale to da się przeżyć...najgorsze, ze po obejrzeniu zdjęcia panoramicznego dającego podglad na wszystkie zęby dowiedziałam sie, ze musze usunąć szóstkę.... efekt źle zrobionego leczenia kanałowego. 

Jestem załamana.... to mało powiedziane. Tak dbam o zęby a tu taki cios...ale to nie wszystko... inne 2 leczone kanałowo mam do poprawki. Czyli kosztowne powtorne kanałowe. Mam ochote skopać dupę mojemu dentyście. Tyle lat do niego chodzę, regularnie dwa razy do roku, a on mi zrobil takie gówno. Tak mi szkoda tej szóstki, nie moge uwierzyć!!! Piekny ząb z całą koroną, ktory byl jeszcze robiony w czerwcu. 

Ku....!

Moja noga juz nie postanie u tego dupka.

Pytania co teraz... rozwiązanie jedno... implant.
Ale jak pomysle ile kosztuje.

Robił ktoś moze implant? Tak mi źle... do tego nawala mnie cala szczęka po dlutowaniu ósemki, nie moge jesc, nie moge rozmawiać. Mam doła:-(

Edit.
Chyba tylko poród bolał bardziej, to co jest teraz to jakas cholerna katastrofa.


16 komentarzy:

  1. A czemu implant? Ja nie mam 6- nie widac tego, nie przeszkadza jej brak w niczym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dolna 6 tka, duzy ząb. Jest wazny w gryzieniu, rysach twarzy itp. Jak nic z tym nie zrobie, zaniknie kosc, sasiednie zeby przesuna sie. Nie mowiac o tym,ze z biegiem lat gorna szostka zacznie sie wysuwac, w miejsce tej luki na dole... gdyby to jeszcze byla 5tka...ktora jest malym zebem, ech...

      Usuń
    2. Nie mam dolnej szóstki od roku ;) Ale nic z tym nie robię, trudno. A też usunięta została, przez źle wylkeczonego kanałowo zęba... za leczenie którego zapłaciłam 850zł!

      Usuń
  2. Mój mąż miał podobny przypadek, też usunięto mu szóstkę przez źle leczenie kanałowe. Dobrze, że się tak mocno nie uśmiecha :P A tak na poważnie to nic nie widać. Jeśli chodzi o Twojego dentystę, to rzeczywiście - taki dentysta to do dupy dentysta ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do dupy... ech, to widac nie tylko mnie zalatwil dentysta, gdyby to bya gorna szstka to nie byloby tak zle, ale dolna to lipa:-(

      Usuń
  3. Biedactwo. Ból zęba to jeden z najgorszych bóli jakie może się zdarzyć, trzymaj się jakoś!
    Nie lubię dentystów, czasami mam wrażenie, że to sadyści, którzy lubią patrzeć na cierpienie innych. A tak poważnie, to świetny zawód, super płatny, szczególnie, że nfz praktycznie nic nie refunduje ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, refunduje byle co,a ile jeszcze trzeba czekac..

      Usuń
    2. A co do rodzajów bolu, uwazam, ze porodowy jest najgorszy z mozliwych...

      Usuń
  4. Oj ale ze mnie gapa- wysłałam Ci maila, a teraz dopiero weszłam przeczytać wpis... Madziu, współczuję, Domyślam się, że boli jak jasna cholera. Masz jakieś silne leki przeciwbólowe? Ketonal?
    Lekarz się nie popisał- poszłabym mu o tym powiedzieć, bo skoro darzyłaś go zaufaniem i byłaś stałą pacjentką, to chyba przepraszam Ci się należy. Masz rację- 6tka to ważny ząb.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie szkodzi:-
      Dostalam recepte na ketonal 100, zażylam, uspokoilo sie, a po 6godzinch ból tak sie rozhulał, ze leżalam z odlotem pod kocem i gadac sie ze mna nie dało, cierpialam w milczeniu :-P chce brc nowy ketonal, a tam tekst, ze na dobe maks to 2tabl po 100 mg.... przed skokiem z balkonu uratowaly mnie 2 apapy, ktor zlgodzily bol na tyle,ze moglam sie polozyc spac.
      Jak pomysle, ze musze usunąc szóstkę, to mi słabo :-(

      Usuń
  5. A tak trzymałam kciuki!!! Rzeczywiscie ten Twoj dentysta to dentysta DUPEK, powinien o tym wiedziec. Jeden nieudany ząb, jeszcze zrozumiem, choc nie do konca, ale wiecej? Nie dziwie sie, ze masz doła jak ch... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mozesie do niego przejdę, ale co to da... zdrowia nie wróci, a za keczenie tez kasy nie odda, chyba ze mu powiem by teraz usuwał ta szóstkę za darmo, pozdr:-)

      Usuń
  6. Megi ja nie mam dwóch dolnych szóstek i naprawdę to w niczym nie przeszkadza. Kwestia przyzwyczajenia. Niedawno zakładałam aparat ortodontyczny, ale tylko na górę, bo to też koszt. Mam nadzieję, że nie trzeba będzie zakładać na dół. Mimo to ortodontka wspominała mi coś o implantach w miejscu tych szóstek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam w planie implant właśnie szóstki. Jej brak to efekt złego leczenia kanałowego i ciąży. Przeraża mnie niestety koszt i niebezpieczeństwo tego, że może się nie przyjąć.
    No i mam też drugą szóstkę. Leczona kanałowo, niby martwa, a jednak boli. Byłam u dentysty, to na razie nie może nic zrobić bez USG. Czekam do porodu i mam w planie coś z tym zrobić w ramach gwarancji. Wywaliłam na niego kupę kasy i tak tego nie zostawię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej, mi się właśnie ułamała 2 i to niefartownie bo przy dziąśle, będę mieć koronę. Ogólnie to planuję implanty, bo mam braki na tyle. Szykuję się na kilkanaście tysięcy. Wszczepienie implantu to koszt ok. 2,5 tys, później robi się na nim koronę, co kosztuje naprawdę różnie w różnych miejscach Polski, średnio ok. 2 tys zł. Do tego trzeba wliczyć śruby gojące, tomografię (kilkaset złotych) i wiele innych - tak się zdążyłam zorientować z netu.

    OdpowiedzUsuń
  9. współczuje. mam cały komplet zębóe ( heh jeszcze) i jedno lecznie kanałowe za sobą. dziękuję. jednak wolę rodzić.

    kupę siły i kupę ketonalu przesyłam. daj radę kobieto. mnie pomagały jedynie mieszanki leków na granicy śmiertelnej dawki potrafiłam zmieszać tramal z paracetamolem, albo ketonal z polopiryną. a dentysta był na urlopie. modliłam się ino by nie zostac lekomanem do tego czasu

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...