niedziela, 20 grudnia 2015

4 dni do Wigilii...

Za kilka dni Boże Narodzenie. 

Moje zmęczenie sięga czasem zenitu. 
Maleńka potrafi być megawymagająca i bezkompromisowa. 
Starszego mi czasem żal,  ze mloda uwieszona na moich rękach, więc nie zawsze mam dla niego czas, co mi doskwiera... taki okres, muszę przeczekać. 

Znajdujemy na szczęście chwile, kiedy wszyscy razem możemy wyjść na spacer... wtedy prawdziwie odpoczywam.

Takie jedno jest miejsce w naszym mieście, które sobie szczególnie upodobalismy. To tereny opuszczonej jednostki wojskowej ;-) ludzi tam nie ma, cisza. Spokój. To wszystko czego ostatnio potrzebuję.


W rzeczywistości nie było tak ciemno;-)


Młodemu się włączył eksplorator,  jak wcześniej był niedotykalski i wszystkiego się brzydzil, tak teraz nadrabia i zbiera, dotyka wszystko. Jestem w szoku;-)


Wigilia za 4dni.
W tym roku nic nie robię... Na kolacji wigilijnej jesteśmy u teściowej, będzie prócz nas siostra męża z rodziną i babcia. A w Boże Narodzenie jesteśmy u moich rodziców,  będzie też mój brat.

Zatem nie przygotowuję nic. Miałam ambitne plany, by zrobic galaretki z kurczaka, ciasto, ale...widzę, że z tym wszystkim została bym sama, bo mąż pracuje nawet w wigilię, do 14.00, ale jednak.

Upiekę z synkiem ciasteczka, udekorujemy je czekoladą, ostatnio piekę je często i pyszne wychodzą;-))

Do tego 22grudnia mam na rano wizytę u dentysty i ma mi zamknąć na stałe już ząb, który od prawie dwóch miesięcy leczę powtórnie kanałowo. Jak zacznie boleć na święta...nie, nie zacznie, ale muszę sobie kupić duże opakowanie apapu ;-)) tak na wszelki wypadek;-))

Mieszkanie z grubsza wysprzątane, jutro skończę myć okna. Choinka stoi od tygodnia, w mieszkaniu są świąteczne dekoracje, czerwone świece i poduszki, naklejki na szyby;)

A u Was jak idą przygotowania do świąt?

10 komentarzy:

  1. Stoją w miejscu... Robiłam ciasteczka ale średnio mi wyszły więc pozwoliłam mężowi zjeść. Choinka jest dekoracje na oknie również i na tym koniec , a wszystko przygotowuje na wigilię sama ;/
    Może podzielisz się przepisem na ciasteczka ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te ciasteczka są takie łatwe, ze nawet mi wychodzą.

      2 szklanki mąki (daję 1 szklanke krupczatki i 1 szklankę zwykłej)

      0,5 szklanki cukru pudru

      2 żółtka

      1 kostka masła

      Masło z mąką i cukrem pudrem pokruszyć palcami, zagnieść, dodać żółtka, można dodać kilka kropel aromatu migdałowego. Wyrobione ciasto włożyć na godzinę do lodówki.

      Rozwałkować na pół centymetra, wycinać kształty foremkami. Wyłożyć na papier do pieczenia. Piec na złoty kolor, temp 180 stopni.

      Ja mam gazowy piekarnik i piekę tak, że obracam je na drugą stronę, bo nie mam termoobiegu. W piecu elektrycznym obracac chyba nie trzeba;))

      Powodzenia ;))

      Usuń
    2. Dziękuję ;) jutro będę próbować

      Usuń
    3. Dziękuję ;) jutro będę próbować

      Usuń
  2. U nas na razie też spokojnie, dziś lepiłyśmy z Tośką uszka, jutro sprzątanie i pakowanie prezentów, we wtorek kapusta z grzybami i biszkopty do dwóch ciast, a w środę to co lubię najbardziej, czyli pieczenie sernika;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam sernik i też chętnie bym upiekła, ale z moim piekarnikiem balabym się;-) widzę,że masz już wszystko zaplanowane,ja chciałam dokończyć dziś mycie okien,ale od rana leje deszcz. .

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas wszystkie dekoracje zdobią mieszkanko, które razem z mężem na błysk wysprzątaliśmy ;)
    Z jedzenia nie szykujemy nic bo czeka nas cudowny wyjazd :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiem, wyjeżdżacie w góry;-) życzę cudownego wyjazdu i czekam na relację i magiczne fotki:)

      Usuń
  5. U mnie sama widziałaś - są ozdoby, mieszkanie względnie ogarnięte, ale jakichś szczególnych kulinarnych eksperymentów nie planuję :) Raczej sobie leniuchuję - o ile w towarzystwie Bąbla można to tak nazwać ;)

    Też mamy u siebie dawne tereny wojskowe - i są jednym z naszych ulubionych celów spacerowo-rowerowych :)

    Wesołych Świąt dla całej Rodzinki ! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...