środa, 2 grudnia 2015

Mój trzylatek u dentysty.

Wczoraj wybrałam się ze starszakiem do dentysty na wizytę adaptacyjną. Ustaliłam wcześniej, że chodzi o przegląd ząbków i jeśli maluch pozwoli fluoryzację. Tez zależało mi, by poznał gabinet i taka wizytę kojarzył z czyms miłym, czego w żadnym razie nie trzeba się obawiać. 

Wcześniej wielokrotnie z nim rozmawiałam,że pojdzie do pani dentystki, usiądzie na takim fajnym fotelu, a pani doktor obejrzy ząbki i pomaluje je pędzelkiem.

W teorii było wszystko obcykane, jak jechaliśmy to był zadowolony, ale jak przyjechalismy na miejsce to troche mu zapał minął:-) jednak dentystka z asystentką miały fajne podejście, więc młody usiadł na fotel, oglądał bajki i z oporami, ale dał się przekonać do otworzenia buzi i obejrzenia ząbków.

No i na szczęście zero ubytków, ząbki zdrowe. Pozwolił sobie na raty pofluoryzować ząbki. Nastepna wizyta za 6 miesięcy najwcześniej. Dostał naklejkę i dyplom:-)

Dużo w tym naszej pracy, bez umytych zębów spać nie pojdzie, zawsze kolejność najpierw mleczko, pozniej myjemy zęby i spać. Słodycze je,ale bardziej ciastka, czekolady samej w sobie nie zna, cukierkow, lizaków nigdy nie jadł.

Używamy pasty Elmex, a ząbki mu myjemy odkąd pojawily się pierwsze dolne jedynki. Od kilku dni przerzucilismy się na szczoteczkę elektryczną Oral B dla dzieci.


Jest naprawdę świetna, producent zaleca od 4 roku życia, ale dla trzylatka wg mnie tez zdaje super egzamin. Bardzo dokladnie myje, o wiele lepiej niż zwykła. Początkowo przy pierwszym myciu bylo trochę krzyku, ale na drugi dzien juz pełna akceptacja nowej szczoteczki. Tez mlody jest oswojony z widokiem i dzwiękiem szczoteczki, bo sama używam sonicznej i wielokrotnie przyglądal sie jak myję i mówił, ze też taką chce:-)


My mamy wersję dla chłopca z samolotami:-) wersja dla dziewczynek jest różowa w księżniczki. Szczoteczka ma wbudowany 2 minutowy timer. Daje uczucie super umytych ząbków, które świecą sie jak lusterko:-)

Polecam dla dzieci.

Ciesze się, że tą wizytę mamy za sobą. Mam zamiar dbac o zdrowie zębow moich dzieci i uczyć je prawidłowych nawykow i dbania o nie. Mam nadzieję, ze to zaprocentuje na przyszłość!

14 komentarzy:

  1. Też używamy pasty Elmex, zarówno dla dziecka jak i dla siebie w wersji "dla dorosłych" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też dla siebie elmex, to myślę dobra pasta.;-)

      Usuń
  2. U nas również Elmex i szczoteczka soniczna. Zdrowych nawyków trzeba uczyć od małego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Soniczna, no no;-) myślałam o sonicznej dla niego,ale Philips sonicare for Kids,to 200zł.... ale w przyszłości, może po 6roku jak zaczną pojawiać się zęby stałe;-)

      Usuń
  3. U nas też Elmex i szczoteczka elektryczna (najbardziej różowa, jaka się znalazła na sklepowej półce) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla dziewczynki róż obowiązkowy! A elmex widzę popularny!

      Usuń
  4. No to pierwsze kot za płoty ! Synek dzielny, świetnie zniósł tę adaptacyjną wizytę :) U nas na razie zwykła szczoteczka, ale dobre nawyki też wprowadzamy od najwcześniejszych miesięcy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I super! My elektryczna dopiero od niecałych dwóch tygodni, po 3latach i 2mcach,wcześniej jako mały szkrabik używał manualnej i jak widać wystarczala. Taka elektryczna myślę jest dobra,jak dziecko ma już komplet mlecznych ząbków.

      Usuń
  5. Zero ubytków, zdrowe ząbki, rewelacja!!! Gratuluję sukcesu troskliwej mamie i odwagi dzielnemu pacjentowi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. .;-) zależy mi by miał zdrowe ząbki, sprawy nie oleję;-)
      A pacjent początkowo stracił zapał i już myślałam,że nic z tego,ale jednak się udało,ważne by dentysta miał doświadczenie z dziećmi, bo jednak taki mały pacjent jest bardziej wymagający no i nieprzewidywalny: -)

      Usuń
  6. Ale Wam zazdroszczę, że ta pierwsza wizyta za Wami! Ja próbuję Lilę przekonać i do stomatologa i do fryzjera- ale fiasko totalne. Nie mam pojęcia dlaczego tak się boi, skoro nigdy Jej nie straszyliśmy, a u fryzjera była ze mną kilka razy... Najbardziej zależy mi na tym, żeby stomatolog obejrzał Jej ząbki. My też myślę, że bardzo dbamy o ząbki, ale co fachowe oko, to fachowe. Elmexu uważają u nas obie panny. Jest świetny. Zaciekawiła mnie natomiast ta szczoteczka elektryczna- ale sama myjesz nią Synkowi, czy On sobie sam? Tą zwykłą ja myje Lilce, bo Ona robi to jeszcze b.niedokładnie.
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak,sami mu myjemy, wcześniej manualną też sami,bo on nie potrafiłby umyć dokładnie. Teraz mam poczucie,że jego zęby są naprawdę dobrze umyte,bo jednak małe dziecko nie ma tyle cierpliwości by myć zęby te dwie,trzy minuty, a tu jednak to mycie jest bardzo efektywne i to widać. Zresztą jak u dorosłych, elektryczna zawsze dokładniej wyczysci;-)

      Koszt takiej szczoteczki dla dzieci to 40zł. My kupiliśmy na allegro. Początkowo trochę się jej bał i mylam przy akompaniamencie jego wrzaskow, ale na drugi dzień już zaakceptował.

      Młody też u dentysty na początku nie chciał otworzyć buzi,trochę plakal, ale też dentysta swoje sposoby ma, szczególnie taki,który ma doświadczenie z dziećmi. A poszliśmy też z tego powodu o jakim piszesz, chciałam by jego zęby obejrzał fachowiec, a wiadomo,że profilaktyka jest o wiele tańsza niż leczenie i o niebo mniej stresująca i bolesna,co w przypadku małego dziecka ma bardzo duże znaczenie ;-)

      Usuń
    2. Dokładnie!
      Eliza była bardziej chętna do takich wizyt- Ona lubiła chodzić do fryzjera na przykład, Lila stawia większy opór :) O, to dobrze, że podpowiadasz z tym allegro, zamówimy Jej. A wiesz, że Lila uwielbia myć zęby? Dla Niej 3minuty to pikuś. I sama przypomina, że trzeba myć. Za to Elizy muszę teraz pilnować...

      Usuń
  7. Ja także polecam szczoteczkę Oral B. Koniecznie tą ładowaną, bo podobno na baterie są bardziej awaryjne.
    Kupiłam, bo mycie zwykłą szczotęczką byłp udręką, no i Synu ma już prawie wszystkie zębole (idą ostatnie dwie 5tki), także jest co myć ;-) Szczoteczkę od razu zaakceptował. A wizyta u dentysty przed Nami... Jak tylko wyjdą 5tki wtedy się z Nim wybiorę, tak planuję ;-)
    Pozdrowienia!!!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...