czwartek, 21 stycznia 2016

Dzień Babci...i Dziadka. A ja nie mam komu...

...nie mam komu złożyć życzeń. 
Mogę iść na cmentarz, zapalić znicz. Nie mam dziadków... od dawna. Najukochańszs babcia umarła jak miałam 13 lat. Kochany dziadek jak miałam 17. Bardzo to przezyłam. Dziadkowie od strony taty odeszli jak zdawałam na studia. To ( niestety) nie zrobiło na mnie większego wrażenia, bo nie byłam z nimi związana, byli zimni i oschli, nie mam z nimi wspomnień typu, że babcia wzięła mnie na kolana i przytuliła a dziadek opowiedział bajkę. Szkoda, po latach mi szkoda...

Tamci drudzy dziadkowie, ci kochani, to była inna bajka. Babcia... taka prawdziwa, jaką kazde dziecko mieć by chciało. Cudownie gotująca, piekąca najlepsze ciasta i racuszki. Kochana, dobra, czuła. W uprasowanym, czystym fartuszku. Nosiła medalik z Matką Boską i złote kolczyki z serduszkami. Tak mi się podobały, że obiecała, że jak zgodzę się przekluć uszy, to mi je da:-) dotrzymała słowa...:-) poźniej nosiła kolczyki z małymi szafirkami. Do końca... miała zaledwie 55 lat.

Dziadek. Dziafkiem był kochanym i dobrym. Zawsze cos kupił:-) pozwalał grzebać w narzędziach, bo lubił majsterkować chociaż mu nie wychodziło:-) jezdził ciemnoczerwonym małym fiatem, zapuszczał się nim nawet do Niemiec w odwiedziny do rodziny i wcale się nie zraził, że mu sie zepsuł po drodze. Prywiózł mi wtedy używany telewizor kolorowy :-) postawiliśmy go z bratem w naszym pokoju, bo dzieliłam pokoj z bratem, tak:-) ten telewizor, mimo, że stary i mały, był zarąbisty i wcale nam nie przeszkadzało, że nie ma pilota. Kochany dziadek... jajcarz, kawalarz, fajny gość.

Wspominam i tęsknię. Tyle wspomnień...! 

8 komentarzy:

  1. Przykro mi, że Twoich Dziadków nie ma już z Wami - choć w zasadzie przecież są, tylko trochę inaczej...Ja mam tylko dziadków od strony mamy. Druga babcia zmarła na raka, kiedy miałam 3 lata, także wspomnienia o niej są bardzo mgliste - a dziadek (jej mąż) wyprowadził się, założył nową rodzinę i w sumie o tamtej pory nie utrzymujemy ze sobą kontaktu (zupełnie jakbym go wcale nie miała,więc nawet jakoś specjalnie nie jest mi tego żal).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem co czujesz, nawet za dobrze. I tak masz szczęście, że znałaś wszystkich. Ja miałam tylko jedną babcię i to taką "bez kleju". Mimo, że mieszkała nade mną nie mam z nią żadnych miłych wspomnień. Pozostali zmarli zanim się urodziłam. Dziadek został zastrzelony na wojnie, jego grób jest gdzieś w Niemczech (o ile w ogóle jest) więc nawet znicza nie mogę postawić.
    Smutne dla nas te dni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi została tylko i aż jedna kochana, wspaniała babuszka :)
    Mojego męża babcia, którą pokochałam jak swoją odeszła od nas pół roku temu :( I on już tylko w te dni może jedynie grób odwiedzić :(

    Dla nas to niekoniecznie radosne dni ale dla naszych dzieci tak i myślę, że ich radość trochę przygasa nasz smutek i tęsknotę za naszymi dziadkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie podobnie 0 ukochany dziadek zmarł wiele lat temu, za wcześnie...
      Reszta dziadków żyje, więc życzenia mam komu złożyć. Ale za tamtym najbardziej tęsknię.

      Usuń
  4. Tak w życiu bywa. Ja za to mam dziadków, którzy są równocześnie moimi rodzicami. Najważniejsze to pielęgnować dobre wspomnienia...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta twoja Babcia przypomina mi moja, ktora tez zmarla jak mialam tez 13 lat tylko, ze byla starsza, bo miala 64 lata.
    Nigdy nie zapomne jak pyszne robila kopytka.
    Dziadka nie znalam - umarl mlodo. Babcia wyszla za maz ponownie, ale przyszywany Dziadek nie przypadl mi do gustu.
    Z Taty strony dziadki jeszcze zyja. Dobrzy sa. Babcia duzo pomaga mojemu bratu , a I siostra zawsze byla jej ulubienica.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja babcia od strony tata zmarła jak byłam malutka więc nawet jej nie pamiętam. Dziadka ledwo ledwo...
    Od strony mamy Dziadka też nie pamiętam za bardzo za to Babcia żyje i jest cudowna , piecze pyszne torty i cudownie gotuje. Tylko nie uznaje czegosc takiego jak dzień babci ( wyznaje inną wiarę) ale po za tym jest kochana ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tez nie mam dziadków :( .. od dziecka juz odczuwalam brak tych ważnych osób w moim otoczeniu. A to taki Piekny i wdzięczny dzień.. a tu pustka.
    Pozdrawiam Cie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...