niedziela, 15 stycznia 2017

O małżeństwie.

Jestem mężatką z prawie 10 letnim stażem. Mamy dwoje dzieci 4 latka i 16 miesiecznego malucha. Zanim wzięliśmy ślub byliśmy parą przez 4 i pół roku, w tym w narzeczeństwie lat 3. Różne etapy byłyby naszym małżeństwie ale globalnie ze wszystkiego wychodzilismy obronną ręką. Jestem przekonana, że kluczem do prawdziwego, trwałego małżeńskiego szczęścia jest Bóg. 


Jednym z moich autorytetów jest ks. Piotr Pawlukiewicz. Wspaniały, mądry czlowiek... z cudownym podejsciem do mlodziezy. jeszcze jako nie -żona słuchałam na necie jego audycji radiowych,na mp3 idąc do pracy ukochany cykl pt "seks- poezja czy rzemioslo " coś niesamowitego. Te słowa dają niesamowita siłę. Dom na piasku czy dom na skale? Decyzję podejmujesz dziś.

"I wiecie, o co Kościołowi chodzi? Żebyś w dzień po ślubie mówił: „Jest pięknie.” I w rok po ślubie mówiła, że jest pięknie. I w 10 lat po ślubie mówiła, że szalejesz. I w 25 lat mówiła, że szalejesz. I w 30 lat. O to Kościołowi chodzi."

To jest do zrobienia. Ale decydujesz dziś. Czy dom na piasku czy dom na skale. 

11 komentarzy:

  1. Ja uważam, że sekretem udanego małżeństwa jest szczerość i rozmowa ,a mam staż taki jak ty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak bez szczerości nie ma nic... Nie ma nic gorszego niż oklamywanie najbliższej osoby.

      Usuń
  2. Zgadzam się z Tobą, kiedy Bóg dołączył do naszego małżeństwa,(20 lat po ślubie ), jest naprawdę o wiele lepiej ....co nie znaczy ze my sami nie musimy nic robić, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że trzeba też cały czas pracować i dbać bo nic nie przychodzi ot tak sobie. Ale Bóg pomaga. ... gdy On z nami kto przeciwko nam? ;)

      Usuń
  3. Według mnie gdyby brać słowa tego człowieka zbyt serio, to wychodziłoby na to, że najlepiej, aby związek był przez cały czas taki sam. A to guzik prawda i w dodatku jeszcze z pętelką bo związek się zmienia i to normalne, że 10 lat po ślubie czy od momentu poznania nie będzie takiego żaru i motyli w brzuchu, ale jednocześnie będą inne rzeczy,które w dłuższej perspektywie są bardziej wartościowe.

    Malina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że tych "motyli "nie ma takich samych jak były na początku. Bo związek się zmienia my się zmieniamy. Jednak po 10 latach małżeństwa mimo różnych chwil i emocji wiem ze to jest właśnie to. I wiem ze wiele wspaniałych chwil przed nami.

      Usuń
  4. Małżeństwo to trudne rzemiosło. I oboje małżonków musi się starać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Oboje. Jedna osoba tego nie pociągnie. .....

      Usuń
    2. U nas mam wrażenie, że ja chciałam ślubu to całe zadanie na mnie. A M tylko kasę zarabia i nic więcej nie można chcieć od niego

      Usuń
  5. Bez boga się nie da.
    Mód się i pracuj jednak przede wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg mnie nie ma trwałego i szczęśliwego małżeństwa bez Boga. On daje relacji dwojga swoje blogoslawienstwo i ta iskre.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...