sobota, 11 lutego 2017

Dbanie o włosy.

Zanim nie stałam się farbowaną blondynką z wlosami nie musiałam robić nic - mogłam je umyć każdym szamponem i raz w tygodniu położyć odżywkę i bylo ok. Teraz by prezentowały się dobrze muszę o nie dbać. Tak już jest z wlosami rozjaśnianymi, że jeśli chcemy by były piękne to musimy je traktować odppwiedzialnie, z czułością i dbać o nie jak o dziecko; -)

 


Tego ostatniego porównania użyła moja fryzjerka gdy pełna obaw siedziałam z folią aluminiową na głowie a ona robiła mi pierwszą serię pasemek rozjaśniaczem. Każdy mi ten zabieg odradzał,  że będę łysa, że będę miała spalone siano, że w najlepszym razie zniszczę włosy. I tak byly oslabione, wypadały mi na potęgę po ciąży i już nie miałam na nie pomysłu... doszłam do ściany. Fryzjerka jednak zapewniła mnie, że jeśli będę o włosy dbała - odplacą mi; -) dodała, że klientki chcą mieć włosy piękne a nie chce się im o nie dbać. I ze wlos rozjaśniony staje sie bardzo przesuszony. Hmm...myślałam -jakoś dam rade...

Szok przyszedł juz przy pierwszym myciu moich rozjasnionych włosów. Po myciu i osuszeniu ręcznikiem byly tak suche, że miałam na głowie jeden wielki suchy kołtun, w lekkiej panice położyłam na nie jedyna odżywkę jaka mialam - a wlosy ją dosłownie wciągnęły. 

Tak się zaczęło. Zaczęłam czytać o pielegnacji włosów. O równowadze humektantowo proteinowo emolientowej :) wertować neta w poszukiwaniu informacji. Moim włosowym guru jest Natalia z bloga Blondhaircare  - od niej nauczyłam się wszystkiego. 

Ponizej pokaże Wam czego używam:

Szampony:

Alterra bio granat i aloes - szampon nawilżający.
Babydream i Hipp -delikatne szampony bez SLS -podbieram je moim dzieciom.
Seboradin przeciwko wypadaniu włosów -świetny szampon i co najważniejsze -działa;-)
Schauma Silver -to mój najnowszy zakup -kupiłam go z ciekawości, mimo że uwielbiam swój ciepły złoty odcień blondu uwierzylam w moc reklamy, że odświeża kolor. 

Maski:

Nawilżająca Alterra bio granat i aloes. 
Emolientowe Kallos: Omega, Blueberry i Banana. Blueberry jest zdecydowanie najlepsza, gęsta treściwa, moje włosy ją uwielbiają; -)
Proteinowa Goldwell z proteinami jedwabiu paszminowego -droga ale było warto. Musze jednak z nią uważać - wystarczy, ze ją kładę maksymalnie raz w tygodniu. 

Oleje:

Kiedyś olej na włosach wydawał mi się koszmarem i fanaberią, i dużo czasu mi zajęło by się przekonać, że to cudowna odżywka, za którą moje włosy odplacają mi doskonałą kondycją.  Naprawdę polecam! 

Do olejowania używam olejek Babydream fur mama - ten sam który uratował mój brzuch przed rozstepami w ciążach :) ma cudowny skład. Na końcówki zamiast gotowego serum kładę 2-3 krople oleju lnianego lub avokado. Najnowszy zakup to olejek Alterra z pestek moreli -jest lżejszy i mniej obciąża włosy. 

Kupiłam też ekspresową odżywkę w sprayu bez spłukiwania Gliss Kur Oil Nutritive ale nie polecam, zdecydowanie lepiej działają na moich włosach 2 krople olejku.

Teraz mam zamiar zapuszczać włosy i do lata osiągnac swoją wymarzony długość. 

A Wy dbacie o włosy? Zapuszczacie?Farbujecie? A może wracacie do naturalnego koloru? ;)

21 komentarzy:

  1. Uwielbiam maski Kollos :) tanie, a dobre. Włosy blond potrzebują dobrej pielęgnacji i są trochę bardziej wymagajace, ale jak się dba to i rozjaśnione włosy będą wyglądać pięknie ;) polecam olej kokosowy (ten spożywczy) ma bardzo dobry wpływ na włosy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest super w maskach Kallos ze są tanie. 1 litr maski można kupić do 12 zł w Hebe. A masz ulubionego Kallosa? :)

      Usuń
  2. Wow, niezła kolekcja!
    Aż tak o moje włosy się nie troszczę, choć wiem że powinnam. Oprócz odżywek i masek, zaparzam sobie pokrzywę i skrzyp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie nie dodałam najważniejszej rzeczy ze najistotniejsze jest właściwe odżywianie. Co z.tego ze będziemy kłaść na włosy najlepsze kosmetyki jeśli będziemy jeść śmieciowe jedzenie.:)

      Usuń
  3. Perfekcyjna jak zwykle, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Trafilas w punkt wlasnie sie zastanawiam jak dogodzic moim zmeczonym zimą wlosom. Poszukam tych masek w hebe no i zupelnie zapomnialam o olejowaniu! Pieknych włosów życzę; -)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wzajemnie: )
      Teraz zima pod czapkami nasze włosy dobrze nie mają, elektryzuja się itp. A kilka kropel olejku dobrze dach do gotowej maski i w ten sposób ją ubogacić: )

      Usuń
  5. Ja uwielbiam maski z kallosa, moja ulubiona to crema al latte pachnie smakowicie budyniem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam maski z kallosa, moja ulubiona to crema al latte pachnie smakowicie budyniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie używałam- trochę muszę uważać z proteinami- u mnie bardziej sprawdzają się emolienty. Maski kallos w ogóle są super! A odkryłam je zupełnie przez przypadek: )

      Usuń
  7. Mam rozjaśniane włosy, raz je spaliłam, a teraz dochodza do siebie, ale musiałam je ściąć :( Słyszalam o tych odżywkach Kallosa, ale ja mam z jedwabiem i nie bardzo jestem zadowolona, może musze sięgnąc po blueberry albo wiśniową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz włosy bardzo wysuszone to w mojej opinii lepiej użyć maski emolientowej. Proteiny jedwabne mogą włosy Jeszcze bardziej spuszyć. Spróbuj może kallosa blueberry lub omega: ) Cherry widziałam planuje kupić jak skończy mi się Banana: )

      Usuń
  8. Miałam tą maskę z Alterry i całkiem dobrze się spisała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale mi miło! Cieszę się, że mój blog jest pożyteczny dla innych. :)) Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że zajrzalas; -) serdecznie pozdrawiam *

      Usuń
  10. Ja wracam do naturalnego koloru włosów i zapuszczam. Na porost włosów stosuję Calcium Panthotenicum. Dodatkowo biorę cynk, biotebal,piję pokrzewę. Mam zamiar zakupić wcierkę Jantar. Szamponu Babydreama rowniez używam po olejowaniu. Ja olejuje olejem kokosowym i oliwa z oliwek. Przeciw wypadaniu włosów myje je szamponem radical med w takim maleńkim opakowaniu. Z masek stosuje Isana olejowa z Rossmanna. Czaję się na maseczkę Wax henna treatment. Ponoć genialna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na końcówki moich jeszcze blond włosów lubię nakładać olejek arganowy dla ochrony. Udało mi się już na tyle zapuścić włosy że mam nie paskudne odrosty a fajne ombre, tym bardziej że przejście z mojego ciemnego blondu do farbowanego słonecznego blonu zamaskowalam u fryzjerki lekkimi pasemkami w górę. Ale zaczynam już się nudzić tym ombre ;) myślę o farbowaniu henna na jakiś ciemniejszy kolor. Ale mam nadzieję że wytrwam w postanowieniu nie farbowania niczym bo marzeniem są jednak te naturalki:) włosy masz piękne, jednak ja na blond bym się już nie zdecydowała. 10lat farbowania utwierdziły mnie w przekonaniu że z czasem i tak robi się z nich siano,żadna pielęgnacja mi nie pomagała, rozdwajaly się, łamały i puszyly. Miałam dość...

      Usuń
    2. A i zapomnalabym olej lniany jest genialny, zarówno do picia jak i olejowaniu. Po miesiącu picia widziałam już efekty😀

      Usuń
    3. Widzę że stosujesz naprawdę mądra pielęgnację! Dużo dziewczyn wraca do naturalnego koloru włosów i zaprzestaje farbowania.jest w tym jakąś myśl. Mi bardzo dużo naturalnych włosów odroslo właśnie przed ciąża i cala ciąże i pół roku po niej nie farbowalam włosów niczym. To idealny moment na to by przestać farbowac więc wykorzystalas idealnie.

      A ja mam właśnie nadzieję że mi się uda nie mieć siana. Jak na razie się udaje,włosy mam w bardzo dobrej kondycji.zobaczymy...
      Co do henny ton przed hennowaniem musisz bardzo dokładnie to przemyslec bo jak pewnie wiesz henne bardzo ciężko ściągnąć z włosów i nie każdy fryzjer się tego podejmie. Pozdrowienia: ***

      Usuń
    4. Tak, z tą henną różnie bywa niestety.
      A fakt,nie planowałam tego, ale to chyba właśnie ciąża przyczyniła się do tego, że zapuszczam i nie farbuje :)
      Ostatnio mnie jakoś tak opetało z tymi włosami, ale do włosomaniaczki zdecydowanie mi daleko. Uważam że ładne włosy to włosy odpowiednio pielęgnowane i ścięte. Te na siłę zapuszczane i nieukładające się nieważne jak wypielęgnowane nie mają dla mnie żadnego uroku. Buziaki :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...